With Or Without You ( Hikaru Utada )

星期日, 3月 04, 2007

U2 的超經典歌曲, 剛剛在 YouTube 上看到宇多田唱現場版的 :


覺得宇多田唱的真好, 用她自己的方式詮釋這首歌. 私以為就單兵能力來說, 宇多田比現在日本流行樂壇上的許多檯面上天后要來的強, 但是似乎走的路線使得她不可能像 Ayumi Hamasaki 那樣, 但她也不可能在美國會有什麼世界級的發展, 有點卡在中間了. 不過也無妨, 走她自己想走的路, 像松田聖子一樣長久地唱下去, 持續留下經典作品才是最重要的. 永遠忘不了當初聽到 First Love 的感動阿.

歌詞中英文對照 : (取用自 www.3u.homeip.net)



See the stone set in your eyes
See the thorn twist in your side
I wait for you

Sleight of hand and twist of fate
On a bed of nails she makes me wait
And I wait without you

With or without you
With or without you

Through the storm we reach the shore
You give it all but I want more
And I'm waiting for you

With or without you
With or without you
I can't live
With or without you

And you give yourself away
And you give yourself away
And you give, and you give
And you give yourself away

My hands are tied
My body bruised
she's got me with nothing to win
and nothing left to lose

看到石塊落在你眼中
看著尖刺在你身邊扭曲
我為你等待

用雙手變戲法,扭轉命運
她讓我在釘床上等待
沒有你,我依然等下去

不管有沒有你
不管有沒有你

穿過風暴,我們抵達了岸邊
你已全都給我,但我還嫌不夠
我依然為你等待

不管有沒有你
不管有沒有你
我活不下去
有你或沒有你

而你把自己交給了別人
而你把自己交給了別人
你把自己
交給了別人

我的雙手已疲憊
身上滿是傷痕
她使我一無所獲
更使我失去所有

0 意見:

張貼留言

  © Blogger template The Beach by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP